Covid-19 przyspieszył rozwój technologiczny w branży spożywczej
Wielu specjalistów podkreśla, że Covid-19 wyraźnie przyspieszył wdrażanie nowatorskich technologii w globalnej sprzedaży i dystrybucji żywności i napojów. Lockdown przysporzył społeczeństwu wielu problemów, ale pomimo powstania nowych wyzwań i negatywów, bez wątpienia przyczynił się również do powstania nowych możliwości. Pandemia stała się kołem zamachowym do pobudzenia zmian, które zrodziły się w sektorze sprzedaży żywności i napojów, co spowodowało wejście na drogę innowacyjnego myślenia i sposobów pokonywania ograniczeń.
W następstwie tych poczynań powstało ogromne zainteresowanie technologią cyfrową. Według analiz eMarker w ostatnim roku sprzedaż internetowa w Stanach Zjednoczonych osiągnęła kwotę 20 bilionów dolarów, a przewiduje się jeszcze wzrost sprzedaży o 18% rocznie. W branży spożywczej wprowadzono innowacje, aby dotrzymać kroku zmianom technologicznym i nadążyć za rosnącą konkurencją ze strony innych sektorów. W ciągu następnej dekady technologia zmieni światową branżę spożywczą nie do poznania, zaczynając od wykorzystywania zestawów słuchawek i wirtualnej rzeczywistości, które pozwalają klientom robić zakupy z domu, a kończąc na drukowanych artykułach spożywczych w formie 3D.
Jeden z ekspertów powiedział, że najlepszym przykładem tego przyspieszenia może być firma Ocado, której akcje wzrosły o 20-30% od czasu rozpoczęcia blokady domowej. Ocado jest globalną firmą, która udzieliła licencji na swoją technologię supermarketom i sklepom na całym świecie. Paul Cuatrecasas, ekspert do spraw technologicznych, twierdzi, że dla firmy Ocado nie istnieją granice w możliwościach rozwojowych i charakteryzuje ją elastyczność, która w dzisiejszych niepewnych czasach jest największym atutem.